Cursusaanbod

Inleiding tot communicatie

  • Het communicatieproces en de fasen ervan
  • Het belang van verbale en non-verbale communicatie
  • Technieken en hulpmiddelen voor effectieve communicatie

Principes van effectieve communicatie als essentieel element in de effectieve contacten in uw organisatie

  • Eigen zelfanalyse stijl van communiceren
  • Communicatie fouten
  • Communicatie barrières
  • Stadia van ontwikkeling van intermenselijk contact
  • Directe communicatie en telefonische communicatie

Communiceren in organisaties

  • Netwerkcommunicatie in een organisatie
  • Informatiestroommodellen en hun optimalisatie
  • Taken en interne communicatiemiddelen

Effectieve gesprekken

  • ontwikkeling van het zelfbeeld als zender en ontvanger van een boodschap
  • factoren die van invloed zijn op de kwaliteit van de professionele contacten tussen het personeel
  • Actief luisteren als instrument voor effectieve communicatie
  • Verstorende factoren Horen en verstaan van spraak
  • De kunst van het vragen stellen
  • Psychologische mechanismen en technieken om invloed uit te oefenen

Stappen om het team op te bouwen en hun impact op de samenwerking

  • Stadia van teamontwikkeling: werkingsprincipes en gevaren op elk van hen
  • manier om aan ze allemaal te werken
  • Teamrollen en hun identificatie

Conflict en concurrentie in de groep als grootste bedreiging voor samenwerking

  • Bronnen van de soorten conflicten
  • strategieën om met conflicten om te gaan
  • Competitie in de band: voor- en nadelen

Bronnen van de soorten conflicten

In harmonie met elkaar en goede relaties met anderen - het concept van assertief gedrag

  • Het concept van assertiviteit
  • Uw eigen rechten
  • Wanneer je besluit assertief te zijn
  • Soorten gedrag: agressief gedrag, onderdanig, assertief
  • het opbouwen van 'ik'-boodschappen als basis voor een assertieve uiting van meningen, oordelen en emoties
  • Waarom we bang zijn om "nee" te zeggen - wat ons tegenhoudt
  • zelfbewuste behandeling die van hemzelf uitgaat

Wat betekent het om jou en elkaar te respecteren - wat gebeurt er als we het eens zijn of weigeren

  • Mogelijkheid om toegang te weigeren en te weigeren
  • Vermogen om te argumenteren
  • manipulatie
  • acceptatie van negatieve en positieve reacties op vormen van kritiek
  • Constructieve feedback geven
 14 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €4560 online delivery, based on a group of 2 delegates, €1440 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (7)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën