Cursusaanbod

1. Basisprincipes van AR en het AR-ecosysteem

  • Introductie tot AR: Definitie, geschiedenis en ontwikkeling. Verschillen tussen VR, AR en MR (Mixed Reality).
  • Toepassingen van AR: Industrie-overzicht (E-commerce, Onderwijs, Geneeskunde, Gaming, Industrie).
  • Belangrijkste AR-technologieën: Volging (Tracking) – Afbeeldingsvolging, Planedetectie, Wereldvolging, 6DOF vs. 3DOF.
  • Mobiele ecosystemen: Introductie tot ARKit (iOS) en ARCore (Android). Bespreking van hun functionaliteit en beperkingen.
  • Ontwikkelomgeving: Unity installeren en AR Foundation configureren.
  • Workshop 1: Uw eerste AR-project opzetten.

2. Positievolging en objectplaatsing

  • Basisprincipes van wereldvolging: Horizontale en verticale vlakken (Planedetectie).
  • Invoerbehandeling: Touch- en gebarentecting. Concepten van raycasting in AR.
  • Workshop 2: 3D-objecten in de echte wereld plaatsen.
  • Objectmanipulatie: Gebruikersscalering, roteren en verplaatsen van geplaatste 3D-modellen.
  • Workshop 3: Interactie met objecten. Controllers toevoegen voor modelmanipulatie.
  • Persistent Anchors: AR-sessies opslaan en laden.

3. Afbeeldingsgebaseerde AR en animatie

  • Afbeeldingvolging: Principes, het creëren van referentieafbeeldingbibliotheken.
  • Workshop 4: Afbeeldingsgebaseerde AR: Een affiche/grafiek detecteren en er een 3D-model of video overheen leggen.
  • Animatie en visuele effecten: Animaties in 3D-modellen opnemen. Particelsystemen in AR gebruiken.
  • Workshop 5: Ontwerpbetering. Animaties en eenvoudige visuele effecten toevoegen.
  • Gezichts- en lichaamsvolging: Introductie tot het creëren van filters – werking, 3D-maskers.

4. Geavanceerde volging en UX/UI in AR

  • 3D-objectvolging: Fysieke objecten scannen en als markers gebruiken.
  • Occlusie: Virtuele objecten achter echte objecten laten verschuinen – essentieel voor realisme.
  • Gebruikersinterface (UX/UI) in AR: Ontwerpproblemen, 3D-ontwerp, principes van informatieplaatsing op het scherm (HUD).
  • Workshop 6: Interface en instructies: Een UI toevoegen aan uw project die aangeeft dat er een ruimte moet worden gescand.
  • AR-Cloud en gedeelde ervaringen: Introductie tot multi-persoons-AR-sessies.
  • Prestatieoptimalisering: Tips voor 3D-modellen, texturen en scripts.

5. Publiceren, ethiek en de toekomst van AR

  • AR-apps testen: Uitdagingen bij het testen (verschillende verlichtingscondities, omgevingen, apparaten).
  • Apps publiceren: Export- en publicatieproces voor de Apple App Store en Google Play Store.
  • Toekomstige trends in AR: WebAR, technologieën voor AR-brillen (bijv. HoloLens, Magic Leap) en het potentieel van Mixed Reality (MR).
  • Ethiek, privacy en veiligheid in AR: Juridische en ethische aspecten met betrekking tot het scannen van gebruikersruimte en gegevens.
  • Eindproject: Presentatie van de door de deelnemers voltooide projecten, inclusief bespreking van uitdagingen en geleerde lessen.

 

Vereisten

  • Geen voorkennis van technische aard is vereist
  • Geen ervaring met programmeren is vereist
  • Ervaring met markup-talen (HTML, XML, etc.) kan nuttig zijn
 35 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €11400 online delivery, based on a group of 2 delegates, €3600 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën