Cursusaanbod
Introductie
Week 1: Overzicht van Mobile Development
- Mobiel ecosysteem en platforms
- Overzicht van mobiele besturingssystemen (iOS en Android)
- Belangrijkste verschillen tussen iOS, Android en platformonafhankelijke ontwikkeling
- Populaire app stores (Apple App Store, Google Play Store)
- Inleiding tot native, hybride en platformonafhankelijke ontwikkeling
- Native versus hybride versus platformonafhankelijk
- Voordelen en uitdagingen van elke ontwikkelingsmethode
- Overzicht van Swift (voor iOS), Kotlin (voor Android) en React Native (cross-platform)
- Hoe code zich vertaalt naar mobiele platforms (JavaScript naar native code in React Native)
- Programming Grondbeginselen.
- Inleiding tot programmeerconcepten (variabelen, gegevenstypen, functies, regelstroom)
- Vergelijking van Swift, Kotlin en JavaScriptsyntaxis
- Eenvoudige programma's schrijven met behulp van Swift, Kotlin en JavaScript
- Opzetten van ontwikkelomgevingen
- Xcode en Android Studio installeren
- Opzetten van React Native CLI en Expo
- Basis "Hello World"-apps uitvoeren op simulatoren en emulators
Week 2: Inleiding tot Swift, Kotlin en JavaScript
- Swift Programming voor iOS
- Variabelen, constanten en gegevenstypen in Swift
- Controle stroomoverzichten (
if
,switch
, lussen) - Functies en parameters in Swift
- Inleiding tot de interface van Xcode en Swift Playgrounds
- Kotlin Programming voor Android
- Variabelen, gegevenstypen en functies in Kotlin
- Inzicht in de nulveiligheid van Kotlin
- Controle van stromings- en lusstructuren
- Inleiding tot de interface van Android Studio en Kotlin Playground
- Java Script voor React Native
- Variabelen, constanten en regelstroom in JavaScript
- ES6-functies: pijlfuncties, letterlijke sjablonen en destructie
- Schrijven en uitvoeren van basis JavaScriptprogramma's in React Native met behulp van Expo
Week 3: iOS Ontwerp van de gebruikersinterface
- UI Elements in iOS
- Inleiding tot UIKit en SwiftUI
- UI-elementen zoals knoppen, labels en tekstvelden toevoegen en aanpassen
- Interface Builder gebruiken om de gebruikersinterface te ontwerpen
- Werken met storyboards en het ontwerpen van gebruikersinterfaces voor meerdere schermen
- Automatische lay-out en beperkingen
- Inzicht in het Auto Layout-systeem
- Beperkingen gebruiken voor responsieve lay-outs op verschillende schermformaten
- Stapelweergaven maken en UI-elementen dynamisch aanpassen
- Swift Basisprincipes van de gebruikersinterface
- Inleiding tot declaratief UI-ontwerp in SwiftUI
- Eenvoudige UI-componenten bouwen met behulp van SwiftUI
Week 4: Android Ontwerp van de gebruikersinterface
- XML Lay-outs in Android
- Inleiding tot XML-gebaseerd lay-outontwerp
- Werken met veelgebruikte lay-outs: LinearLayout, RelativeLayout, ConstraintLayout
- UI-elementen toevoegen en aanpassen: knoppen, tekstweergaven, afbeeldingsweergaven
- ConstraintLayout gebruiken voor responsieve en dynamische lay-outs
- Materiaal ontwerp
- Integratie van Material Design-principes (kleuren, pictogrammen, typografie)
- Materiaalcomponenten gebruiken (knoppen, zwevende actieknoppen, kaarten)
- Thema's en styling implementeren voor Android apps
Week 5: React Ontwerp van native gebruikersinterface
- React Native Flexbox-indeling
- Inzicht in Flexbox voor responsief lay-outontwerp
- Lay-outs op basis van kolommen en rijen maken
- UI-componenten opmaken met Flexbox-eigenschappen (justifyContent, alignItems, enz.)
- React Native componenten
- Werken met kerncomponenten zoals
Text
,View
,TextInput
, enButton
- Interactieve UI-elementen maken, zoals formulieren en knoppen
ScrollView
De component gebruiken voor dynamische inhoud
- Werken met kerncomponenten zoals
Week 6: Gegevensverwerking in iOS en Android
- iOS Gegevensverwerking
- UserDefaults gebruiken voor eenvoudige gegevenspersistentie
- Inleiding tot Core Data voor lokale opslag van complexe data
- Gegevens ophalen uit API's met behulp van URLSession
- JSON-gegevens parseren en weergeven in de gebruikersinterface
- Android Gegevensverwerking
- SharedPreferences gebruiken voor het opslaan van kleine hoeveelheden gegevens
- Inleiding tot SQLite en Room Persistence Library voor het beheren van databases
- Gegevens ophalen uit API's met behulp van Retrofit
- JSON parseren en API-antwoorden afhandelen
Week 7: React Geboortestaat Management en API's
- Staat en rekwisieten in React Inheems
- Gegevensstroom beheren binnen React Native componenten
- Hook gebruiken
useState
voor het beheren van de lokale componentstatus - Gegevens doorgeven tussen bovenliggende en onderliggende componenten via rekwisieten
- Gegevens ophalen in React Native
- De Fetch API en Axios gebruiken om HTTP-verzoeken te maken
- Opgehaalde gegevens weergeven in lijsten (met behulp van
FlatList
,SectionList
) - Gegevens lokaal persisteren met behulp van AsyncStorage in React Native
Week 8: Navigatie in iOS en Android
- iOS Navigatie
- Inleiding tot navigatiecontrollers en het beheren van meerdere schermen
- Segues gebruiken om over te schakelen tussen weergavecontrollers
- Gegevens doorgeven tussen weergavecontrollers
- TabBar en NavigationBar implementeren voor gestructureerde navigatie
- Android Navigatie
- Werken met Activitien en Intents voor apps op meerdere schermen
- Gegevens doorgeven tussen Activitien met behulp van bundels
- Een navigatielade en BottomNavigationView maken
- Implementeren van fragmenten voor flexibele UI-navigatie
Week 9: Navigatie in React Native
- React Basisprincipes van navigatie
- Installeren en instellen React Navigatie
- Stack Navigator gebruiken voor schermovergangen
- Implementatie van Tab Navigator en Drawer Navigator voor complexe navigatie
- Parameters doorgeven tussen schermen en navigatiestatus beheren
Week 10: Geavanceerde functies
- iOS Geavanceerde functies:
- Kernlocatie en kaarten
- Accessing apparaatlocatie met kernlocatie
- Kaarten weergeven met MapKit
- Omgaan met geolocatie en het volgen van gebruikerslocaties
- Camera en media
- Accessing apparaatcamera en fotobibliotheek
- Afbeeldingen vastleggen en weergeven met UIImagePickerController
- Mediabestanden opslaan en ophalen
- Kernlocatie en kaarten
- Android Geavanceerde functies
- Locatie en kaarten
- De Google Maps API gebruiken om kaarten en gebruikerslocatie weer te geven
- Accesshet bijhouden van GPS-gegevens en het afhandelen van geolocatie
- Camera en media
- CameraX gebruiken om foto's te maken en cameramachtigingen af te handelen
- Afbeeldingen weergeven en mediaopslag beheren
- Locatie en kaarten
- React Native geavanceerde functies
- React Inheemse kaarten
- Kaarten integreren met behulp van
react-native-maps
- Afhandelen van locatiegebaseerde services (geolocatie, routemapping)
- Kaarten integreren met behulp van
- Toegang tot camera's en media
- De React Native Camera-bibliotheek gebruiken voor het maken van foto's
- Accessing van mediaopslag en verwerking van bestanden op het apparaat
- React Inheemse kaarten
Week 11: Foutopsporing en testen
- iOS Foutopsporing en testen
- Xcode-foutopsporing gebruiken
- Breekpunten instellen en variabelen inspecteren in Xcode
- De console gebruiken voor real-time foutopsporing
- Veelvoorkomende foutopsporingsproblemen en hoe u deze kunt oplossen
- Testen per eenheid in iOS
- Schrijven en uitvoeren van unit tests met behulp van XCTest framework
- Objecten nabootsen en UI-componenten testen
- Xcode-foutopsporing gebruiken
- Android Foutopsporing en testen
- Logcat gebruiken in Android Studio
- Fouten loggen en analyseren met Logcat
- Fouten opsporen in Android apps met onderbrekingspunten
- Testen per eenheid in Android
- Eenheidstests schrijven met behulp van JUnit
- UI-componenten testen Android met Espresso
- Logcat gebruiken in Android Studio
- React Native debuggen en testen
- React Native foutopsporingstools
- Chrome DevTools en React Native Debugger gebruiken voor real-time debugging
- Consolelogboeken en netwerkverzoeken inspecteren
- Eenheidstesten in React Inheems
- Schrijven van eenheidstests met behulp van Jest en Enzyme
- Testen React Native componenten en beheren van testcases
- React Native foutopsporingstools
Week 12: App-implementatie en sluitstukproject
- Implementatie en distributie
- iOS Inzending in de App Store
- Uw app voorbereiden op distributie (pictogrammen, certificaten, inrichtingsprofielen)
- App Store Connect gebruiken om de app ter beoordeling in te dienen
- TestFlight gebruiken voor bètatesten
- Android Inzending in de Play Store
- APK voorbereiden en de app ondertekenen voor distributie
- GoOgle Play Console gebruiken voor het indienen en volgen van apps
- Inzicht in het beleid en de richtlijnen van de Play Store
- iOS Inzending in de App Store
- Capstone Projectontwikkeling
- Eindontwikkeling van het project
- Het bouwen van een volledig functionele app naar keuze
- Integratie van geavanceerde functies zoals API-aanroepen, navigatie, media en locatie
- Presenteren en demonstreren van de uiteindelijke app aan collega's en instructeurs
- Eindontwikkeling van het project
Samenvatting en volgende stappen
Vereisten
- Basiskennis van programmeerconcepten
- Basiskennis van JavaSchrift
Audiëntie
- Mobiele ontwikkelaars
- Programmeurs
Leveringsopties
PRIVÉGROEPSTRAINING
Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.
- Pre-cursusgesprek met uw trainer
- Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
- Op maat gemaakte overzichten
- Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
- Training gepland op een datum naar keuze
- Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen
Private Group Prices RRP from €11400 online delivery, based on a group of 2 delegates, €3600 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.
Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen
OPENBARE TRAINING
Kijk op onze public courses
Reviews (5)
Edward is een geweldige facilitator
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Cursus - Ionic 4 and Angular for Developers
Automatisch vertaald
Mijn favoriete onderdeel is vraag en antwoord met meneer Jose. Hij is zeer deskundig en weet het antwoord op onze vragen.
John Henry - Toyota Motor Philippines
Cursus - .NET MAUI (Intermediate)
Automatisch vertaald
Misschien zou meer oefening beter kunnen zijn voor lerning, maar de tijd was te weinig
Gianpiero Arico' - Urmet Spa
Cursus - Embedded Linux Systems Architecture
Automatisch vertaald
Miguel's knowledge of the subject was extensive. He made the training easy to understand and the flow was balanced; adding on to each section with new features as needed. He covered everything that was asked and answered each and every question thoroughly. It was a very pleasant experience.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Cursus - Flutter Development Bootcamp with Dart
The trainer was enthusiastic, kind, and loved the topic