Cursusaanbod
1. Communication en samenwerking
- Communication – Wat is communicatiestijl en waarom is het belangrijk bij het effectief communiceren van doelen, motiveren en interactie met het team en collega's?
- Componenten van effectieve communicatie
- Effectieve communicatie – tools en technieken
2. De moderne "baas" - modellen van samenwerking met het team en zelforganisatie van het team
- Als mensen "het willen doen", heeft het hele team een goede kans
werk - "Bereidheid" om zelfstandig beslissingen te nemen
- Laten we één doel nastreven
- Dat mensen het ene willen en het andere kunnen doen
- ondersteuning voor effectieve zelforganisatie van het team als systeem
- Laten we leren door ervaring
4. Communication – Basisprincipes:
- principes van effectieve communicatie,
- leiderschapsstijl en reacties,
- Pro-actieve communicatie
- barrières en verstoringen,
- terugkoppeling
- tools en technieken voor effectieve communicatie.
5. Rollen en communicatiestijlen:
- Diagnose en identificatie van voorkeursrollen en communicatiestijlen
- effectieve communicatie tussen rollen en communicatiestijlen,
- Kleuren in communicatie – de basis voor effectieve samenwerking
6. Conflicten:
- problemen en conflicten – kenmerken en mogelijke oorzaken,
- "Spiraal van conflict",
- Effectieve probleem- en conflictoplossing
7. Communication met het milieu:
- communicatieproces,
- communicatieplan,
- informatiebeheer,
- communicatie met de omgeving,
- Partnerschap en samenwerking in de organisatie - SRMM-model®
- Niveaus van volwassenheidsmodellen
- Spontaniteit (ad hoc)
- Procedures (procedureel)
-Relationele
- Geïntegreerde samenwerking (Intergated)
- Voorspelbaarheid en prognoses (Predictive) - Met wie werk ik samen?
- Identificatie van partners
- Interacties met partners in kaart brengen
- Verbeterplannen
7. Samenvatting - goede en slechte praktijken
Vereisten
De training is interactief ontworpen, waarbij de deelname van de deelnemers meer dan 80% van de tijd bedraagt. Elke sessie volgt een vergelijkbare dynamiek: een oefening die je openstelt voor nieuwe gewoontes (bewustzijn opbouwen), een minicollege over technieken (kennis), het oefenen van nieuwe tactieken en technieken (vaardigheid). Na het afsluiten van elke sessie ontvangen de deelnemers ondersteunend materiaal met betrekking tot de besproken sessie. Het praktische materiaal wordt samengevat met minicolleges die een theoretische basis geven en uitleg geven over de psychologische basismechanismen die deelnemers ervaren tijdens het werken in de trainingsruimte.
Leveringsopties
PRIVÉGROEPSTRAINING
Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.
- Pre-cursusgesprek met uw trainer
- Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
- Op maat gemaakte overzichten
- Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
- Training gepland op een datum naar keuze
- Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen
Private Group Prices RRP from €4560 online delivery, based on a group of 2 delegates, €1440 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.
Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen
OPENBARE TRAINING
Kijk op onze public courses
Reviews (4)
Explains well the topic.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Cursus - Leadership 101
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.
Jacob Tan - Singapore Management University
Cursus - Leadership Development for Engineers
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Cursus - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
I generally was benefit from the interaction and flexibility.