Cursusaanbod
Onszelf en anderen begrijpen
- Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen?
- Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn?
- Hoe kunnen we gedrag 'aanpassen' om de oorzaken van conflicten te voorkomen of om conflicten veroorzaakt door anderen te bezweren?
- Wat bedoelen we met Effectief Communication in potentiële en actuele conflictsituaties?
Emotionele intelligentie
- Emoties en de gevolgen daarvan, zowel bij het creëren van als bij het omgaan met conflicten
- Het belang van het begrijpen van ons "EQ" (in tegenstelling tot het meer standaard IQ)
- De vijf stadia van het Emotionele Intelligentie-model van Leman:
- Zelfbewustzijn
- Zelf-Management
- Motivatie
- Empathie
- Sociale vaardigheden
Transactionele analyse
- Waarom handelen/reageren we op een bepaalde manier naar collega's en klanten?
- Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
- Wat zijn de voordelen van "True Rapport" in onze interpersoonlijke relaties?
Klant en belanghebbende Management
- Belanghebbenden tevreden stellen
- Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders
- Omgaan met conflicten in interacties met klanten en/of belanghebbenden
Assertiveness
- Agressief versus assertief versus onderdanig
- Voordelen van assertief gedrag
Confrontatie
- Het confronterende model – felle gesprekken
- Het PRO-model: een sjabloon voor het plannen en succesvol voeren van Fierce Conversations
Omgaan met conflicten
- Wat veroorzaakt conflicten?
- De fasen van conflicthantering
- Het conflict begrijpen
- Inzicht in de positie van u/de ander in het conflict
- Het conflict oplossen
- Kilmann's Five Conflict-Handling Modes - en hoe ze toe te passen
- De kloof overbruggen
Leveringsopties
PRIVÉGROEPSTRAINING
Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.
- Pre-cursusgesprek met uw trainer
- Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
- Op maat gemaakte overzichten
- Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
- Training gepland op een datum naar keuze
- Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen
Private Group Prices RRP from €4560 online delivery, based on a group of 2 delegates, €1440 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.
Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen
OPENBARE TRAINING
Kijk op onze public courses
Reviews (3)
I enjoyed the trainer Attitude and style, her knowledge and structure of training.
Mahsa Chegini - Albemarle
Cursus - Handling Conflict with Confidence
The theorie was OK, partly aready known. The excercises and the following analysis were very helpfull.
Iwona Hiltebrand - Credit Suisse AG
Cursus - Handling Conflict with Confidence
I genuinely enjoyed this course because it was short & to the point.